دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
با حضور معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای
آغاز سومین جشنواره ملی
سومین جشنواره ملی رویش ویژه دانشجویان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای به صورت وبیناری و با حضور معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ساری آغاز شد.

به گزارش آوای خزر به نقل از روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران، وبینار افتتاحیه سومین جشنواره رویش دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با حضور دکتر مهدی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای، دکتر حیاتی رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران، دکتر دستگردی مدیر کل فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای، دکتر نبی پور معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران و اعضای کمیته اجرایی سومین جشنواره رویش دانشگاه فنی و حرفه ای به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران در دانشکده فنی امام محمد باقر(ع) ساری برگزار شد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره رویش دانشگاه فنی و حرفه ای کشور که به صورت وبیناری در آن حضور یافته بود، بیان داشت: از میزبان قبلی جشنواره در دانشگاه فنی و حرفه ای استان البرز بسیار متشکرم و واقعا کارهای خوبی انجام دادند که جای تشکر و قدردانی دارد. از میزبان این دوره و همه همکاران خوبی که در استان مازندران کمک خواهند کرد برای برگزاری خوب و در خور نام دانشگاه فنی و حرفه ای پیشاپیش تشکر می‌کنم.
دکتر رضا مهدی جشنواره رویش را قله فعالیت‌های کانون ها دانست و اظهار داشت: رویش یکی از قله‌هایی است که ما را با دانشگاه های دیگر وزارت علوم مقایسه میکند و سطح کارهای فرهنگی دانشگاه ما را مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌دهد. هر چقدر در کانونها در سطح دانشکده‌ها و آموزشکده‌ها و دانشگاه های استانی در مناسبت‌ها، غیرمناسبتی ها، بحث های مختلف ارتباط با جامعه تلاش کرده باشیم، نهایتاً کارنامه اعمال تلاش‌ها در جایی به نام رویش نشان داده می شود.

آغاز سومین جشنواره ملی

وی با تأکید بر بحث پوشش رسانه ای این جریان گفت: اگر ما فعالیت و کار فرهنگی را برگزار کنیم و کسی مطلع نشود، اصلاً کاری نکرده ایم. بنابر این هر چه این آثار، خود جشنواره و فعالیت های استان، پوشش خبری داده بشود به فعالیت خودمان ضریب داده ایم. در کار فرهنگی، انتقال اثر و انتقال پیامد اثر و معرفی آن اثر در جامعه، ارزشش کمتر از خلق اثر نیست. خلق اثر یک پروسه است و اگر کار فرهنگی منتقل نشود کار بزرگی انجام نداده ایم. این تلاش سبب میشود تا هم دانشگاه شناخته شود و هم دانشجویانی که زحمت کشیدند و اثری را تولید کردند در جامعه معرفی شوند. دانشجو جوان است و انتظار دارد که دیده شود. دیده شدن مشکلات دانشگاه و جامعه را حل می‌کند.

این مقام مسئول در خصوص رسالت دانشگاه گفت: رسالت کانونها در راستای رسالت عام دانشگاه است. همه دانشگاه‌های دنیا معمولا دو رسالت دارند؛ یکی رسالت خاص هر دانشگاه است که رسالت خاص دانشگاه فنی و حرفه ای، توسعه مهارتهای نرم و سخت دانشجویان در بحث فنی و حرفه ای و مهارت آموزی است. اما رسالت عام دانشگاه در کل دنیا فرقی نمی کند و همه دانشگاه ها یک رسالت عام دارند و آن بحث توسعه فرهنگی، توسعه اجتماعی و در واقع جامعه پذیر کردن دانشجویان، توسعه اخلاق و مهارت های نرم زندگی است و بنابراین رسالت کانون‌ها در ذیل رسالت عام دانشگاه است و واقعا یکی از پایه‌های اصلی فعالیت های فرهنگی در دانشگاه ما و همه دانشگاه های ایران، بحث کانونها است که کارشان ماندگار و غیر مناسکی است، با توجه به موقعیت محلی تعریف می شود، معمولاً غیرحکومتی است و با دستورالعمل همراه نیست و بنابراین باید تلاش کنیم تا فعالیت‌های کانونها به عنوان یکی از اصلی ترین نهادهای فرهنگی دانشگاه توسعه پیدا کند.

آغاز سومین جشنواره ملی
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور افزود: هر دانشگاه مسئولیت اجتماعی دارد و باید آن را محقق کند و کانونها و کارهای مربوط به آن در این حوزه قرار می گیرند. پر کردن اوقات فراغت دانشجویان یکی از اهداف هر کشوری است و یکی از وظایف، مسئولیتها و رسالتهای مدیران، پر کردن اوقات فراغت جوانان و حتی مردم عادی است که به صورت سازنده، مشارکتی و امیدآفرین باشد. هرچقدر که در کانون ها، تشکل‌ها، انجمن‌ها، نشریات و در کل حوزه رسالت عام دانشگاه کار شود، یقین بدانید که با توسعه کشور و امیدآفرینی همراه خواهد بود و به همان نسبت ما را در رقابت‌های جهانی برای ایجاد و توسعه یک زندگی خوب کمک خواهد کرد.
دکتر مهدی با بررسی آمار کانون ها در سال گذشته عنوان کرد: ما در حدود ۵۰۰ کانون فرهنگی، اجتماعی یا همیاران سلامت و یا از این جنس در دانشگاه فنی و حرفه ای داریم که به نظر بنده با توجه به 181 مرکز و با تنوع فعالیت ها، این تعداد کم است. کلیه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه می تواند به شکل کانون در بیاید و کانون ها با تعداد افراد کم نیز قابل تشکیل است. باید کمک کنیم که با توجه به اهداف کلان دانشگاه و راهبردها، تعداد کانونهای فعال افزایش پیدا کنند. یکی از برنامه های ما افزایش کمی و کیفی کانون هاست و با توجه به نیازهای محلی و اقتضائات بومی هر استان این کار باید انجام شود. همچنین ایجاد مجامع کانون‌ها را پیگیری خواهیم نمود که کار بسیار ارزشمندی است و باید به فراخور استانها و مناطق دانشگاهی و تنوع کانونها، مجامع را ایجاد کنیم. این مجامع در واقع یکپارچه کننده و به هم پیوند دهنده کانون‌ها خواهند بود.

آغاز سومین جشنواره ملی

افزایش 40 درصدی آثار در سومین جشنواره رویش

وی ادامه داد: کار فرهنگی در دانشگاه ما و همه دانشگاه‌های دنیا، اصلاً کار سرگرمی و فانتزی و اضافه نیست و دقیقاً در راستای تکمیل مهارت های بنیادی و مورد نیاز یک دانشجو برای زندگی در دنیای واقعی است. فارغ التحصیل ما باید مهارت زندگی خوب، مهارت تعامل با اطرافیان، ابزار مفاهمه با همشهری ها و هم محلی ها را داشته باشد و باید تلاش کنیم تا دانشجوی توسعه یافته خوب، فرهنگی خوب و سرمایه اجتماعی خوب را به جامعه تحویل دهیم.
رضا مهدی با بررسی آمار شرکت کنندگان جشنواره رویش در سال گذشته تصریح نمود: 641 اثر به جشنواره وارد شده بودند و تعداد آثار در سال ۹۸ نسبت به سال قبل، بیش از ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است. با اینحال دو نکته مهم وجود دارد. نکته اول اینکه هشت استان هیچ اثری ارسال نکرده‌اند و علت این امر باید تحلیل و بررسی گردد. نکته بعدی اینکه توزیع نامتوازن در ارسال آثار وجود دارد. باید بتوانیم همه استان‌ها را مشارکت دهیم. این جشنواره، مسابقه و یا رقابت صرف نیست و در واقع تمرین مشارکت، هم افزایی و هم آفرینی است.

وی در پایان گفت: باید دست به دست هم بدهیم تا سومین جشنواره رویش به خوبی و در حد نام دانشگاه بزرگ فنی و حرفه ای برگزار گردد و تمام کارهایمان در سطح کیفیت تراز دانشگاه باشد که الحمدالله در چند سال اخیر این اتفاق روی داده است و توقع این است که بهتر از قبل هم بشود.

آغاز سومین جشنواره ملی

*** رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران با ابراز خرسندی و افتخار از میزبانی سومین جشنواره رویش، بیان داشت: خدا را شکر می‌کنیم که این فضا وجود دارد تا بتوانیم توانمندی‌های دانشجویان را در عرصه مربوط به کانون‌ها که تجلی بخش شخصیت های پنهان دانشجویان در انجام فعالیت های داوطلبانه است، در معرض نمایش قرار دهیم.

امیر حیاتی گفت: از اعتماد ستاد مرکزی دانشگاه و سپردن میزبانی و امور اجرایی جشنواره به دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران صمیمانه سپاسگزاریم و امیدوارم که بتوانیم میزبان خوبی باشیم. از رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور به جهت عنایت ویژه ایشان به همه جشنواره‌ها اعم از جشنواره رویش، مسابقات فرهنگی و هنری، جشنواره حرکت، جشنواره جهاد سپید، جشنواره ذوالفقار و سایر جشنواره ها تشکر می کنم و این امر نشان دهنده دغدغه جناب دکتر صالحی عمران در خصوص موضوعات فرهنگی و جشنواره ها می باشد.

وی ادامه داد: جشنواره رویش کمک می کند تا دانشجویان علاوه بر آموزش رسمی و کسب علم و تخصص در دوره تحصیل، بخش غیر رسمی وجودشان که در شکل‌گیری شخصیت دانشجو نقش دارد مانند مشارکت پذیری و نمونه شهروند خوب شدن، تجلی یابد. دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران هم به جهت موقعیت جغرافیایی و هم به جهت موقعیتی که در کشور دارد دارای سابقه خوبی در این حوزه است و ما سال گذشته در این جشنواره در کشور اول شدیم. با تشکر از زحمات دانشگاه فنی و حرفه ای استان البرز، جناب دکتر ترکیان و همکاران خوبشان، امسال تلاش خواهیم کرد از پتانسیل و ظرفیت همه مراکز کمک بگیریم و مطمئناً این اندوخته‌ها به ما کمک خواهد کرد.
دبیر اجرایی سومین جشنواره رویش با اشاره به فضای کرونایی امسال، افزود: در فضای کرونایی و برگزاری مجازی بسیاری از فعالیت ها، تلاش می‌کنیم سیاست‌های کلان و دغدغه‌های سازمان مرکزی را پیگیر باشیم. بخش داوری ها و انتخاب داورها جزو دغدغه ی ماست تا بهگزینی و انتخاب اصلح صورت گیرد. با استفاده از تخصص همکاران خوبمان، در حفظ بیش از پیش شان و شخصیت دانشگاه خواهیم کوشید. در این مهم از ظرفیت رسانه‌های استانی و کشوری استفاده خواهیم کرد تا پوشش خبری مناسب برای این موضوع بسیار مهم داشته باشیم. بر اساس شاخص‌های مشخص جلو می رویم و ضمن هماهنگی با ستاد کشور، می توانیم مؤثرتر واقع شویم و کارنامه درخشانی برای دانشگاه فنی و حرفه ای شکل بگیرد.
وی در پایان تأکید نمود: جشنواره رویش تبلور قسمت های شخصیتی دانشجویان است و کمک می‌کند تا دانشجویانی که پس از کسب تخصص دانشگاه را ترک می کنند، به مثابه شهروند درجه یک قرار بگیرند و در حل مشکلات جامعه مؤثر واقع شوند. این جشنواره با محل سنجی و ارزش گذاری به ما کمک می‌کند تا به این مهم برسیم که دانشگاه در کجای کار می باشد و آیا به تقویت و انرژی بیشتر نیاز دارد یا خیر.

آغاز سومین جشنواره ملی

*** مدیرکل فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور به عنوان سخنران بعدی مراسم که بصورت وبیناری در جلسه حضور یافته بود، بیان داشت: از همکاران خوب استان البرز جناب آقای ترکیان، همکاران خوبشان و همه عزیزانی که در دو سال گذشته زحمت برگزاری جشنواره رویش را با کم‌ترین دغدغه و بیشترین تلاش و همراهی، یک رویش بسیار خوبی را در سطح دانشگاه فنی و حرفه ای رقم زدند، تقدیر و تشکر می نمایم. اکنون که همکاران خوب استان مازندران با مدیریت جناب دکتر حیاتی اقدام به قبولی میزبانی جشنواره رویش نمودند، مسلماً همدلی و همراهی همکاران استان البرز را در کنار خود خواهند داشت.
دکتر دستگردی اظهار داشت: در دانشگاه فنی و حرفه ای، کانون ها تبلور کارهای تیمی و مشارکتی در فضای دانشجویی است و قلب تپنده کانون های ما دانشجوها هستند لذا همان رویه ای که در کارهای دانشجویی وجود دارد یعنی تمرین و اصرار بر کار تیمی و گروهی باید شکل پیدا کند و موج خوب فعالیت های ارزشمند دانشجویی و کانونی را در سطح کشور داشته باشیم.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اعتقاد به نیروی جوان ادامه داد: این بدان معناست که از جوانان استفاده حداکثری شود و از حوصله و نشاط جوانان استقبال شود. اگر قرار است برای رویش اتفاق خوبی بیافتد و مطمئنا خواهد افتاد به جای تمرکز به فعالیتهای کارکنان، همکاران و نیروی انسانی اداریمان، باید تمرکز را به سمت فعالیت دانشجویی و تیمی و کانونی ببریم و از پتانسیل کانون های دانشجویی در برگزاری جشنواره بتوانیم حداکثر استفاده را ببریم.

آغاز سومین جشنواره ملی

این مقام مسئول با اشاره به مقام های کسب شده کانون های دانشگاه فنی و حرفه ای در وزارت علوم گفت: در سال گذشته کانون هلال احمر، کانون شایسته تقدیر را کسب نمود و دانشجوی خوبمان، خانم عباسی در آنجا تلاش های خیلی خوبی داشت و در بخش دیگر دانشجوی استان فارس توانست نفر اول بشود. امیدوارم که امسال با اتفاق خوبی که در برگزاری رویش در کشور خواهد افتاد همه مراکز کشور مشارکت بسیار خوبی داشته باشند.
مدیرکل فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور افزود: جشنواره رویش بهترین فرصت و موقعیت برای برندسازی دانشگاه فنی و حرفه ای در بحث کانون هاست. دانشگاه فنی حرفه ای در حوزه جشنواره حرکت، جشنواره رویش و سایر جشنواره ها زنده و پویا حضور دارد و این به دلیل همدلی و مشارکت خوب همکاران خوب ما در سطح کشور می باشد و امیدوارم شاهد درخشش تابلوی دانشگاه فنی و حرفه ای در سطح جامعه باشیم.

دکتر دستگردی با تحلیل مسئولیت اجتماعی در کانون های مختلف تصریح نمود: در بحث کانون ها، مطلب اجتماعی شامل همه مواردی می تواند بشود که امروزه جامعه به آن دچار شده است. کمک به دانشجویان بی بضاعت و کم بضاعت و حل مشکلی از خانواده دانشجو،کمک رسانی در سیل یا در آتش سوزی، کمک به حفظ قرآن و ترویج فرهنگ قرآن و عترت، کار رسانه ای خوب و هر اتفاقی که دانشجویان ما در سطح کشور به کمک حکومت جامعه، به کمک کشور، به کمک نهادهای مختلف مردمی و غیر مردمی و دولتی بیایند، می تواند در این جشنواره منصه ظهور داشته باشد و خود را عرضه کند.
*** دکتر حسن نبی پور معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران در این جلسه بیان داشت: در آستانه افتتاحیه سومین جشنواره رویش دانشگاه فنی و حرفه ای ویژه دستاوردها و توانمندی ها و اقدامات دانشجویان در چهار بخش فرهنگی، هنری، اجتماعی و دینی هستیم. با عنایت به کسب مقام اول کشور در سال گذشته توسط دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران، این سعادت یاری کرد به عنوان میزبان در سال جاری در خدمت عزیزان باشیم و امسال دبیرخانه اجرایی سومین جشنواره رویش درون دانشگاهی باشیم. امیدوارم میزبان خوبی برای کلیه دانشجویان کشور باشیم و بتوانیم قابلیت‌های خودمان را نشان دهیم.
وی ادامه داد: جشنواره رویش در کنار جشنواره حرکت و جشنواره فرهنگی و هنری از جمله مهمترین رویدادهای اجتماعی و فرهنگی سالیانه ای است که در دانشگاه فنی و حرفه ای کشور انجام می شود و در نهایت برگزیدگان به جشنواره های ملی کشور راه پیدا می کنند. امیدوارم با برگزاری هرچه با شکوهتر این رویداد فاخر فرهنگی، موجبات اعتلای فرهنگی دانشگاه را فراهم نماییم.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار